6 Ocak 2015 Salı

İşte Deniz, Maria - Ferit Edgü * Kış Okuma Şenliği 2014-2015*

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' listeme göz atmak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 18. sırasındaki Türk yazardan öykü kitabı kategorisi dahilinde Ferit Edgü'yü tercih ettim.

Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - İşte Deniz, Maria / Ferit Edgü




İŞTE DENİZ, MARİA
Yazarı: Ferit EDGÜ
Türü: Öyküler & Çok Kısa Öyküler
Yayın Hakları: Sel Yayıncılık
www.selyayincilik.com.
-   2014
-   82 sayfa


Yazar Hakkında Bilgi=  http://tr.wikipedia.org/wiki/Ferit_Edg%C3%BC


Kitaptan Alıntılar;

* Öykü için 'minimal' sözcüğünü, ilk kez Binbir Hece (1991) başlıklı kitabımda kullanmıştım. Daha sonra, Doğu Öyküleri'nin ikinci bölümünde on yedi minimal öyküye yer  verdim. O günden bu yana, görsel sanatlardan ödünç aldığım 'minimal sözcüğü bir hayli kullanılır oldu. Hem Türkiye'de hem Avrupa'da. Kuşkusuz, bu sözcük henüz ortalarda yokkeni minimalist öykünün en yetkin örnekleri, Kafka'nın ve Çehov'un, daha sonraları da Beckett ve Borges'in kitaplarında yer alıyordu.

* Peki niçin minimal, diye sorulacak olursa, yalınlığa, daha çok  yalınlığa, artık hiçbir fazlalığı içinde barındırmayan yapıya ulaşmak için diyebilirim. Ayıklamak, arıtmak...

* Hayalhane
- Niçin kaybolmuş fotoğrafları arıyorsun. Elinde bir makinen var. Görüyorum. Yeni fotoğraflar çeksene. Hatta o kaybolan fotoğrafları.
- Ama onlar hayallerimdi.

                                                    Okuduğum tarih: Aralık 2014


 ARKA KAPAK –

"Kadın, Ne çok şey unuttun, dedi.

Adam, O kadar çok şey ansıyorum ki, dedi. Onlar da senin unuttukların.
Uzun bir susuştan, birkaç yudum şarap içildikten sonra, kadın, Üşüyorum, dedi.
Erkek, kulağı, çakıllara çarpan küçük, kırılgan dalgalarda, duymadı üşüyorum sözcüğünü.

Gene de (sözcüklerin garip rastlantısı!), Ben de, dedi."

İşte Deniz, Maria'da Ferit Edgü'nün hem 1950'lerde oluşan öykü anlayışını sürdüren örnekler hem de kısa, çok kısa, tüm fazlalıklarından arındırılmış, ayıklanmış, "dil"in içindeki cevhere varmaya çalışan minimal öyküler yer alıyor.


Bodrum herkese mırk okumalar diliyor:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder