10 Nisan 2015 Cuma

Mo'nun Gizemi 2 -Otran - Gülten Dayıoğlu * Kış Okuma Şenliği 2014-2015*

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' okuma listem için buraya.
21 Mart itibariyle sona erdi ve final raporum için şuraya.
Akabinde 'Bahar Okuma Şenliği' başladı ve yeni okuma listem için oraya.



Listenin 22. sırası: Türk bir yazardan bir üçleme veya aynı seriye ait üç kitap.


Bu kategoriyi tamamlayamadım. Çünkü serinin bu kitabını hiç sevemedim. Çok zor bitirdim ve zaten elimde üçüncü kitap yoktu, sırası gelince alacaktım. Mo'nun Gizemi 2- Otran'ı beğenmeyince onu da almadım.



MO'NUN GİZEMİ 2 -OTRAN
Yazarı: Gülten Dayıoğlu
Türü: Fantastik / Bilim Kurgu
Yayın Hakları: Altın Kitaplar
www.altinkitaplar.tr
-   1. Basım / Nisan 2008 2. Basım / Nisan 2008 3. Basım / Nisan 2008
-   352 sayfa



Kitaptan Alıntılar;


        * ... gözbebeklerinden adeta yıldızlar dökülüyordu.


^-^ KEDİLER ^-^

        * ... kedi başlı ya da ...


        - Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/39
         ... ikiye ayırıp. Halkını Arap...

        * Sf/87
         ... Süveş aşıldıktan...

        * Sf/163
         ... Ortan'ı...

                                                       Okuduğum tarih: Mart 2015


Yazar Hakkında Bilgi=  Gülten Dayıoğlu 1935 yılında Kütahya” nın Emet  ilçesinde doğdu. Öğrenimimin bir bölümünü  Anadolu”nun çeşitli yerlerinde yaptı. İstanbul’da Atatürk Kız Lisesini bitirdi. Bir süre  İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinde okudu. Dışardan sınavlara girerek ilkokul öğretmeni oldu. On beş yıllık hizmetten sonra 1977 yılında istifa ederek öğretmenlikten ayrıldı. Halen yoğun biçimde yazmayı sürdürmekte.

                    Yazma eylemi paralelinde, Türkiye'nin dört bir yanında , Okullar, Sivil Toplum Örgütleri , çeşitli kültür kuruluşları , Belediyeler vb. tarafından düzenlenen söyleşi  ve imza günlerine katılarak, okuyucularıyla buluşuyor.  Ülke çapında ,Eğitim Fakültelerinde  eserleri yüksek lisans ve doktora tezlerine konu olmakta.
       Roman, öykü, radyo televizyon oyunları yanında, yurtdışındaki işçi çocuklarının eğitim ve öğretim sorunları ile ülkemizdeki ilköğretim düzenini irdeleyen araştırmaları var.  1965’den beri zaman zaman bu konuları -CUMHURİYET : ( 1965-1967) ve MİLLİYET: (1967.....87..) gazetelerinde yazdı. Halen çeşitli dergilerde söyleşileri yayınlanmakta.

                     Yurtiçi ve yurtdışında katıldığı çeşitli oturumlarda, eğitim öğretim sorunları ve ÇOCUK-GENÇLİK  EDEBİYATI ile ilgili olarak ,elliyi aşkın   bildiri sundu.
                     İlkokul Üçüncü sınıfta ,öğretmeninin yazarlık yeteneğini saptamasıyla,  yazma bilinci edinmeye başladı. On beş yaşımdayken, bir öyküsü, Afyon'da yerel bir gazetede (1950) yayınlandı.  İlk kitabın  basımı, 1963 yılında gerçekleşti.BAHÇIVANIN OĞLU adıyla okuyucuya sunulan bu kitap, çocuklar için hazırlanmıştı. O zamandan bu yana (1963-2007) kesintisiz olarak , yeni baskılarla  kuşaktan kuşağa hizmet veren Yetmiş sekiz  kitap yazdı. Bu eserler, 7 -18 yaş arası , çocuk ve gençlik  düzeyine göre hazırlanmış ,öykü ve romanlarla gezi kitaplarından oluşmaktadır.  Ayrıca yayınlanmış ya da yayına hazır, yirmiyi aşkın radyo ve televizyon oyunun vardır.
                      Yazar evlidir. Yüksek öğrenimlerini tamamlayıp(Avukat)  hayata atılmış iki oğlu  ve üç  torunum vardır..  Eserlerinin bir bölümü ,çeşitli kurumlarca ödüllendirilmiştir.  Bir bölümü de yabancı dillere çevrilmiştir. 
                      Lise’de edindiği Fransızca yanında, ülkemizde ve  İngiltere’de  katıldığı dil kurslarında, orta derecede İngilizce öğrenmiştir.
http://www.gultendayioglu.com/index.php


ARKA KAPAK


Defne ile Burç, birbirlerine çok yoğun bir aşkla bağlı iki genç.
Japon bilgin Yuma'nın ise tek hedefi İN-MO-SAN adlı insanüstü varlığı yaratmak. Bu amaca erişmek için, Defne ile Burç'a Mo yaratığının genlerini aşılamak istiyor. İki genci, soluk kesici olaylar sonucu tuzağa düşürüp kaçırıyor.
Sonra ... Neler oluyor neler, bir bilseniz!..

İşte o gençlerle birlikte bu soluk kesici serüvene daldığınızda, birden karşınıza OTRAN çıkıyor. Sakın ŞAŞIRMAYIN!
İnsan varlığının gizemli sınırlarını aşmayı düşleme gücüne sahipseniz, bu kitapla kanatlanıp uçmanız, işten bile değil.


1 yorum:

  1. harikasın şekerim.. sen okuyorsun ya birde saadet okuyor ya ben okumuş gibi mutlu oluyorum.. ♥

    YanıtlaSil