11 Ağustos 2015 Salı

Beyaz Kale- Orhan Pamuk * Yaz Okuma Şenliği 2015

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Yaz Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 19. sırası: Aynı yazardan üç kitap. (Kitaplar aynı seriye ait olabilir.)
Benim yazarım *Orhan Pamuk* :)


Kategori dahilinde okuduğum diğer Orhan Pamuk kitapları:

Öteki Renkler - Orhan Pamuk 

Yazarın ilk okuduğum kitabı 'Yeni Hayat'tı.
Okuyup da henüz blogumda paylaşamadığım diğer iki romanı ise 'Kar' ve 'Benim Adım Kırmızı'.
'Benim Adım Kırmızı' ve 'İstanbul-Hatıralar ve Şehir' en çok sevdiğim kitapları.
'Masumiyet Müzesi'ni ise okurken inanılmaz sıkıldım ve biter bitmez takas ettim. Belki roman mevcut sayfa sayısının yarısı kadar olsaydı -yani detaylar bu kadar detaylı olmasaydı:)- biraz keyif alabilirdim okurken.
Paylaşımlarımı okumak isterseniz:

İstanbul - Hatıralar ve Şehir - Orhan Pamuk

Masumiyet Müzesi - Orhan Pamuk

Saf ve Düşünceli Romancı - Orhan Pamuk



BEYAZ KALE
Yazarı: Orhan PAMUK
Türü: Roman
Yayın Hakları: Yapı Kredi Yayınları
www.ykykultur.com.tr
-   1. -12. baskı: Can Yayınları, İstanbul, 1985-1993 (55.000)
     13.-39. baskı: İletişim Yayınları, İstanbul, Kasım 1994-Kasım 2012 (55.001-134.000)
     YKY'de 1. baskı: İstanbul, Eylül 2013 (134.001-139.000)
-   150 sayfa


 Kitaptan Alıntı;

        * ... gölgelerimiz güneş batınca yok olmuyor...


^-^ KEDİLER ^-^

        * ... pembe kedileri sormuş.

        * ... evin uyuşuk kedisi gibi bir kenara çekilip dinliyordum...

        * Sultan vebanın uğramadığı uzak bir şehirden beş yüz kedi getirilmesini...

        * ... yalnızca iç avluları değil, odaları da kıpır kıpır dolduran renk renk kedilere sevgi göstermiş.

        * ... Padişah ise, huzuru kedilerinde arıyormuş.

        * ... pembe kedileri...


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 81
         ... mahellede...

        * Sf/ 119
         ... suçlululk duygusuna...

                                                               Okuduğum tarih: Ağustos 2015 


Yazar Hakkında Bilgi=  http://www.orhanpamuk.net/

https://tr.wikipedia.org/wiki/Beyaz_Kale


ARKA KAPAK –

'Ustaca kurulmuş paradokslarla örülü, hayranlık uyandıran zarif bir postmodern hikaye'         Publishers Weekly

7. yüzyılda Türk korsanlarınca tutsak edilen bir Venedikli, İstanbul'a getirilir. Astronomiden, fizikten ve resimden anladığına inanan bu köle, aynı ilgileri paylaşan bir Türk tarafından satın alınır. Garip bir benzerlik vardır bu iki insan arasında. Köle sahibi, kölesinden, Venedik'i ve Batı bilimini öğrenmek ister. Bu iki kişi, efendi ile köle, birbirlerini tanımak, anlamak ve anlatmak için, Haliç'e bakan karanlık ve boş bir evde, aynı masanın iki ucuna oturur, konuşurlar. Hikâyeleri ve serüvenleri, onları veba salgınının kol gezdiği İstanbul sokaklarına, Çocuk Sultan'ın düşsel bahçelerine ve hayvanlarına, inanılmaz bir silahın yapımına, "Ben neden benim?" sorusuna götürecektir. Hikâyelerin günden geceye doğru ilerlemesiyle, gölgeler yavaş yavaş yer değiştirir.

Orhan Pamuk Beyaz Kale'de, Doğu ile Batı arasındaki benzerliklere ve farklılıklara bakarken, milli ve bireysel kimliklerimizin gerisinde yatan yapaylığı ortaya çıkartarak, iki kültürün ortak paydasını vurguluyor. Okur İstanbul manzarası eşliğinde izlediği bu yarı gerçek yarı hayal hikâyede, kendi varoluşunun özünü aramaya davet ediliyor.


Okuma şenliği defterime buradan bakabilirsiniz.


Okuma listem için oluşturduğum defterime şuradan ulaşabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder