19 Ekim 2015 Pazartesi

Kafamda Böcekler Var -Yunus Günçe * Güz Okuma Şenliği 2015

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Güz Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 8. sırası: Başkasının sizin için seçtiği bir kitap.
-Fazıl kitaplığımdan rastgele seçti-

Çok da sevindim bu kitabın çıkmasına. 
Yunus Günçe candır:)



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Kafamda Böcekler Var / Yunus Günçe




KAFAMDA BÖCEKLER VAR
Yazarı: Yunus GÜNÇE
Türü: Deneme
Yayın Hakları: Trend Yayınevi
-   Nisan 2015, Ankara
-   327 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Babası ölen herkes gibi ben de babam için yazdım...

        * Gerçekten okuyacak mısın yazdıklarımı?
         Çünkü bunları okumak, başka şeyleri okumamak demek bir süreliğine de olsa. Okunacak başka şeylerden uzaklaştırmak istemem seni. Başkasının yazdıklarından çalmak istemiyorum. Vaktin ikimiz için de değerli.

        * Kafamda böcekler var. Bu yazı hali. Bunun pek çok hali var. Ben sadece yazdım.

        * Sinemada ilk E.T.'yi izledim. Şimdi Avatar'ı merak bile etmiyorum.

        * Kalbi uçurtmalar kadardı.

        * Klişeleri sevmiyorum. Lakin klişeleri klişe yapan biraz da doğrulukları.

        * Yazarken bana, okurken de sana minik bir hareket versin, ufak bir sinyal çaksın zihnine yeter. Her şeyi ben söylemeyeyim zaten. Okurken sen de yaz bir yandan.

        * Kafaya ne çok şey sığıyor.
  
        * Kalemden toka yapan büyücüdür kadın.
  
        * Zor bir hayatım var. Kafamda böcekler. Göğüs kafesimde kelebekler.

        * 'Hoş geldin' derdin. Derken konuşmazdın.
         'Hoş geldin' bakardın.

        * Sen de bilirsin, sen de görmüşsündür; sokaklar tebessümü kırık insanlarla doluydu.

        * Bugünün duygularıyla okunmaz belki o günlerin duyguları.

        * Biliyorsun çiçek sevmiyorum. Ölü çiçek sevmiyorum.
  
        * Moda diye direnmedik biz.
         Benim bir siyasi görüşüm yok. Benim bir dünya görüşüm var. Altını çiziyorum sıklıkla bunun. Dünyayı, ülkemi görmek istediğim bir hal var.

        * Belki de önümüzdeki seçimleri değil; önümüzdeki nesilleri düşünüyorlardır?

        * Rıza Kayaalp gençtir.
         Türktür.
         Sporcudur. Başarılı bir sporcudur. ...Milli güreşçidir. ...madalyalarla dönmüştür.
         ...
         Rıza Kayaalp birçok şeydir.
         Ama artık; önce 'ırkçıdır'.

http://www.radikal.com.tr/turkiye/kayaalpe-irkciliktan-6-ay-men-cezasi-1145653/

        * Aklım gözaltılarda!

        * Bizi  kim onaylayacak sayın Vali? Kendimizi kime beğendirelim? Takla da atalım mı? Haddim olmadan bir öneride bulunayım; kart dağıtın parka girmesini uygun gördüğünüz insanlara. Gezi Kart!

        * 'İnsan bazen tek bir damla yaş aksın ister, tek bir gözünden. Üzüntüsünü imzalamak ister gibi.'
  
        * Şakaya vurmak benim de yaptığım. Bir şeye vurmak lazım.
  
        * Hiçbir şey tek başına değerli değildir.
         Sen neye değer veriyorsan, o değerli olur. Bazen en değerli olur hatta.
  
        * İyilik yapmak, kan vermeye, organ bağışlamaya benzer. Verdiğin kanın, bağışladığın organın kime gideceğini hesaplayarak kan veremezsin, organ bağışlayamazsın. Senin değildir artık o kan, o organ.
         Belki bir hırsıza vermişsindir kanını. Belki bir tecavüzcü kabul eder bağışını. Sen bunlarla ilgilenemezsin. Sen bunlarla ilgilenmemelisin.

        * İnsan tanımak tehlikeli. Her insanla beraber, yeni yeni riskler de geliyor.

        * Kendini geçip gidebildiğin bir hız icat etmediler daha.

        * Doğurgandır soru.
         Dişidir.


^-^ KEDİLER ^-^

        * Tuşlu Kedi

        * Helikoptere 'kedikopter'.

        * Kedi var sanki kucağında. Koca gözlü bir tekir.

        * Tuşları var kedinin. Kablosu var kuyruk yerine.
         'Ben her şeyi yazarım' diyorsun kediye.
         'Sen her şeyi okuyabilir misin?'

        * ... kedi belki bir köpek...

        * Azman'dan korkardım. Gargamel'in ve kedisinin...

        * 'trafoya kedi girdi'

 * Belki de kedin var. 


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 11
         ... okumayı,çok...

        * Sf/ 16
         ... ihtiyacım vardı
         (.)

        * Sf/ 30
         ... bizim,  Kutularla payaşıyorduk odamızı.

        * Sf/ 33
         ... korkma.Gerekirse...

        * Sf/ 37
         ... Zümrüdü Anka Kuşuy'du.

            Minktim ben o zaman.

        * Sf/ 39
         ... beyazdı.Üstüne...

        * Sf/ 43
         ... orada;en...

        * Sf/ 44
         ... yazmak.Belki...
        
         ... sanki...Etimle...

        * Sf/ 59
         ODTÜ 'de...

        * Sf/ 76
         ... bimediğini bilir.

        * Sf/ 94
         Gargamel'in ve kedisinin şirinlerden ne istediğini...

        * Sf/ 98
         ... geldi
         (.)

        * Sf/ 118
         ... telefonda
         (.)

        * Sf/ 119
         Normal bie ses tonuna...

        * Sf /125
         Flu basım.

        * Sf/ 126
         Peki...Sustum.

            ... 'Tazyikli su ' değildi.

        * Sf/ 127
         ... o.'Biber...

        * Sf/ 147
         ... üzülme
         (.)

        * Sf/ 148
         ... onlardan. 'horbit'...

        * Sf/ 157
         ... masalda
         (.)

        * Sf/ 162
         ... yıne de...

        * Sf/ 175
         ... tanıyor musun
         ?

        * Sf/ 185
         Bizi'kim...

        * Sf/ 206
         ... çalıştırmayan,ters...

        * Sf/ 209
         Tutanacak bir şeyler bulmak... Tutunmak ne zordur...

        * ... varken...?

        * Sf/ 258
         ... daha
         (.)

        * Sf/ 291
         ... üstünü ötmesini seviyoruz.

        * Sf/ 301
         Sank biri...

        * Sf/ 302
         MEKTT 'ye...

        * Sf/ 307
         ... Nerduda'yla...

                                                                      Okuduğum tarih: Ekim 2015


Yazar Hakkında Bilgi=  http://www.yunusgunce.com/
Yunus Günçe (d.1976 Almanya) Aslen Trabzon / Akçaabatlı, Türk sinema-dizi oyuncusu,sunucu,DJ ve komedyen.
Number One TV'da başlamış olduğu DJ'lik kariyerine Radio Hot'ta devam etmiştir. TRT 1 de Uçurtma adlı çocuk programı sunuculuğu yapmıştır. Hot TV'de başladığı Dejavu adlı TV programı, Best TV'de devam etmiştir. TRT 1'de yayınlanan Koçum Benimadlı okul dizisinde Gökhan (Çekirge) karakterini canlandırmıştır.
Çeşitli markaların TV ve basılı çalışmalarında oyunculuk yapmıştır ayrıca pek çok markanın reklam filmlerinde seslendirme yapmıştır. Mustafa Altıoklar'ın yönetmenliğini üstlendiği O Şimdi AskerOğuzhan Tercan ın yönettiği Hırsız Var adlı sinema filminlerde rol almıştır.
Türkiye'nin çeşitli kulüplerinde DJ olarak Müzik yapmaktadır.Şu anda Asmalımescit Novo'da Salı geceleri çalmaktadır.
Yunus Günçe , kariyeri boyunca pek çok televizyon programı yapmıştır.2011 itibariyle Cnn Türk'te Beni İkna Et adlı üniversiteler arası münazara yarışmasının sunuculuğu ve modaratörlüğünü yapmaktadır.Ayrıca Trt Spor kanalında Sporaktif programını sunmaktadır.
Stand-up olarak kariyerine Hiç Komik Diil ile başlayan Yunus Günçe şu anda İstanbul ve Türkiye'nin çeşitli şehirlerinde Kafamda Böcekler Var adlı tek kişilik gösterisiyle izyelenleri ile buluşmaktadır.


ARKA KAPAK –

'Bir insan bir kitabın arka kapağına niye bakar?'


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder