21 Şubat 2016 Pazar

Can Dostum - W. Bruce Cameron * Kış Okuma Şenliği 2015-2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 1. sırası: Şenliğimizin destekçisi Yabancı Yayınları'ndan çıkan bir kitap.



Duygu yüklü ve sevgi dolu bir roman. 
Kitabın 'Can Dostumun Yolculuğu' adında bir devam kitabı daha basılmış. Bir ara onu da kitaplığıma katacağım inşallah.



Kitaplığımda bulunan köpekli kitaplarla ilgili çektiğim videoya ulaşmak için:

Köpekli Kitaplar

Eş zamanlı okuduğum diğer kitap Mort(e) paylaşımım için buraya lütfen:)



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Can Dostum / W. Bruce Cameron





CAN DOSTUM

Bir Sevgi Romanı
Yazarı: W. Bruce CAMERON
Özgün Adı: A Dog's Purpose
Türü: Roman
Yayın Hakları: Yabancı Yayınları
www.yabanciyayinlari.com
-   1. Baskı, Haziran 2013, İstanbul
Kapak Görseli: www.fotolia.com
Çeviren: Seda Çıngay
-   370 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * ... kıyıdan aşağı teker tokmak yuvarlanınca...

        * Kocaman, gürültücü bir kamyon gelip insanların bizim için dışarı bıraktıkları yiyecek torbalarını alıp götürüyordu; işte o zaman bir-iki gün yiyecek sıkıntısı çekiyorduk. ... kamyondan atlayıp bütün yiyecekleri kendilerine toplayan o açgözlü adamları da sevmiyordum.

        * Dokunuşu içimi güneşle eşit oranda ısıttı.

        * Hayatımın böyle bir hal alacağını hiç düşünmemiştim.


^-^ KEDİLER ^-^

        * ... seni kedimiz Duman'la tanıştırmak istiyorum.

        * ... kediyi öpmek için koştum ama kedi sırtını kavislendirdi... ... Duman'ın poposunu şöyle dostça bir koklamak istedim ama kedi tıslayıp tırnaklarını çıkardığı patisini havaya kaldırdı.
         ... Duman, cici kedi ol bakayım. Cici kedi ol.

        * ... kibirle bana bakan kedi...

        * ... Duman'ın kokusunu aldım...

        * ... Duman'ın nefesi gibi kokan balığı...

        * Duman'ı gördüm...

        * Duman'ın kendini beğenmiş ifadesi...

        * Duman'a havladım.

        * Duman'ın bunu son derece eğlenceli bulduğu...

        * ... kedi Duman'ın yanına koyuyordum.

        * ... çiftliğin bir kedisi olduğunu keşfettim.

        * ... siyah bir kedi gördüğüm zannederek...

        * ... kediye benzeyen o hayvanı bulup...

        * Duman bu kapsama girmiyordu.

        * Kapının altından Duman'ın ayaklarını görünce...

        * Duman, büyük ihtimalle bana gülerek kapının öbür yanında oturuyordu...

        * ... Duman da yalandan iğrenmiş gibi bir tavırla beni seyrediyordu.

        * Duman tezgahın üstündeydi... Duman aşağı, bana doğru baktı

        * ... Duman'ın yiyecek dolu bir torbaya pençe attığını görerek meraklandım.

        * Sf/ 115

        * Duman ile ben yakayı ele vermiştik.

        * Duman gezine gezine içeri girip dalgın bir tavırla tezgaha atladı. ... Kötü bir kediydi o, çok ama çok kötü bir kedi.

        * ... kimse ağzını açıp da Duman'a bir şey söylemedi.

        * ... ambardaki gizemli siyah kediye...

        * ... kedinin bütün olup biteni seyrettiğini...

        * ... Duman hastalandı. Sf/ 153

        * ... Duman'ı dışarı çıkardım.

        * Sf/ 166

        * ... ağaç, Felix'in saldırabileceği bütün ışık ve süsleriyle hala ön pencerede duruyordu.

        * Felix dışarıya çıkmış...

        * ... yavru kedi Felix bana dayanmış uyuyordu. ... Felix beni annesi zannediyordu... Felix bir kediydi...

        * ... Felix şaşkınlık içinde gözlerini kırpıştırarak...

        * Felix paniğe kapılarak...

        * Sf/ 187

        * Felix'in bu özel konumumu nasıl karşıladığını görmek için ona baktım. Kedi, kıskanmamış gibi numara yapıyordu.

        * Felix çevresindeki her şeyden şüpheleniyormuş gibi görünüyordu...

        * ... elleri yavru kedi Felix gibi kokuyordu...

        * ... günün birinde kedi Duman'la aynı sona ulaşacağımı biliyordum.

        * Pantolonu belli belirsiz kedi kokuyordu.

        * ... bir kedi kokusu sinmişti.

        * Sf/ 246

        * Bir sürü kediyi başına bela etmiş..

        * ... bizi pencereden seyreden Emmet'ten başka bir tehdit unsuru göremedim.

        * Kedilerin böyle bir şeyle ilgilenmedikleri kesindi. Tinkerbell her zamanki gibi dünyadan kaçıp saklanmakla meşguldü, Stella yatağımda izinsiz bir teftiş yürütüyordu..., Emmet de benimle birlikte banyodaydı, kendini yalıyor ve görmezden gelebileceği bir şey olmasını umuyordu.

        * Emmet kendini yalamayı bırakıp bana saygısız bir şekilde baktı... evdeki kedi nüfusunu azaltmam için bana meydan okuyormuşçasına...

        * Gerçi Jacob'un da kedisi yoktu.

        * Emmet ile Stella'nın pencereden bizi seyrettiklerini görebiliyordum...

        * ... Emmet ile Stella'ya anlamlı anlamlı bakarak bahçeye çömeldim.

        * ... kedilere göstermek için kuyruğumu salladım.

        * Sf/ 272

        * Stella kanepeden pis pis bana bakarken...

        * ... kediler de yatağa çıkıp duruyorlardı.

        * Sf/ 282, 285, 299

        * ... hem Emmet, hem de Stella öldüler.

        * ... kedisine Tinkerbell adını vermiş...

        * Bana dayanarak uyuyan kedi adının söylenmesi karşısında başını bile kaldırmadı. Kediler böyledir işte, istemediklerinde dikkatlerini size yöneltmelerini sağlayamazsınız.

        * Tinkerbell bana aksi bakışlar fırlatıyordu.

        * Tinkerbell koşarak gelip...

        * ... kediden bile daha az işe yararmış gibi görünen...

        * Tıpkı Stella ve Emmet gibi benim de ölecek olmam son derece doğal bir şeydi.

        * Esrarengiz siyah kedi... Karşılaştığım kediler arasında tanımaktan hoşlandığım tek kedi oydu.

        * ... Tinkerbell'in bana duyduğu ölçüsüz sevgi...

        * ... kedilere bile veda etmenin herkes için ne kadar zor olduğunu...


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 306
         Benim yüzümden hayal kırıklığına uğramamaya onu ikna etmek için ne başımı kaldırıp yanına koştum...

        * Sf/ 323
         Kenttte insanlar olurdu, insan olan yerlerde de yiyecek.

                                                                                     ŞUBAT 2016


     Yazar Hakkında Bilgi=  www.brucecameron.com


ARKA KAPAK –

Köpekler hakkında bir roman, insan hayatının en derin meselesi olan "Neden buradayız?" sorusuna cevap verebilir mi?

Can Dostum, bir köpeğin birkaç farklı yaşam boyunca varlığının amacının peşinde koşmasının hikâyesi... 2006'da Ulusal Köşe Yazarları Derneği'nden En İyi Mizah dalında ödül alan ve 2011'de YILIN KÖŞE YAZARI seçilen W. Bruce Cameron'ın bu iç açıcı ve komik romanı, bir köpeğin pek çok hayatının duygusal ve eğlenceli hikâyesi olmakla kalmıyor, aynı zamanda insan ilişkilerine ve insanla en iyi dostu arasındaki kopmaz bağa köpeğin bakış açısından bir yorum getiriyor.

"Muhteşem bir kitap. Hem güldüm hem gözyaşlarına boğuldum..."
Alice Walker, Pulitzer ödüllü yazar

"Hayatında bir köpeği sevmiş olan herkes, bu bilgelik dolu, dokunaklı ve çok eğlenceli kitabı okumalı."
Dr. Marty Becker, Good Morning America

"Elimden bırakamadım. Bitirdiğimde, kısa süre önce ölmüş olan köpeğimin bu kitap aracılığıyla benimle konuştuğu hissine kapıldım."
Dina Zaphiris, Animal Planet

"Bir köpeğin komik, büyüleyici ve kesinlikle inandırıcı birkaç hayatının hikâyesi olan bu kitap, reenkarnasyonun olduğuna ve yazar W. Bruce Cameron'ın bundan önceki hayatında bir köpek olduğuna ikna etti beni. Başka türlü, dört patili bakış açısından hayatı, sevgiyi ve sadakati bu kadar dokunaklı bir biçimde nasıl anlatabilirdi ki?"
Victoria Moran         

                                          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder