12 Mart 2016 Cumartesi

Benim Kitaplarım / Sema Aslan * Eskiden Okuduklarım -38-

Kitaplar ve kütüphaneler üzerine yapılmış söyleşileri okumaktan daha keyifli ne olabilir?:) Söyleyeyim; bu söyleşilerin bir de fotoğraflara süslenmiş olması:)
Çok çok severek okumuştum.



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:
Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Benim Kitaplarım / Sema Aslan



BENİM KİTAPLARIM
35 İSİM 35 KİTAP
Yazarı: Sema ASLAN
Fotoğraflar: Ercan Arslan - Gökhan Çelem
Türü: Deneme - Araştırma - İnceleme
Yayın Hakları: Doğan Kitap
-   1. baskı / Aralık 2008                 2. baskı / Nisan 2009
Kapak Tasarımı: Yavuz Korkut

-   298 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Bibliyofil, bir iz sürücüdür. Bazen bir dipnottan, bazen bir yazıdaki referanstan başlar izini sürmeye ve yıllarca hedefine, yani 'kitap'ına doğru yol alır.

        * Enis Batur'un dediğini gibi, yeterince (!) duvar olsa sorun kalmayacak ama...

        * Adalet Ağaoğlu-
              - 2000 yılında sekiz bin kitabımı gönderdim Boğaziçi Üniversitesi'ne. ... kitapları bağışladığımda dedim ki, 'Ne kadar çok yerimiz var şimdi'. Aradan yedi yıl geçti ve bugün elimdeki dergiyi, kitabı nereye koyacağımı bilmiyorum. Biz kitap seviyoruz, okuyoruz ya da okumuyoruz ama alıyoruz.

        * Ali Poyrazoğlu-
         - Kitaplar benim ayrılmaz bir parçamdır. Okumadan uyuyamıyorum, okumadan uyanamıyorum.
         - Hiç vazgeçemeyeceği kitabı, Küçük Prens.
         - Kitabı süs eşyası gibi kullanmam; yazarım, çizerim. On beş yıl sonra tekrar okuduğumda kendi notlarımla karşılaşmak hoşuma gider yazarın yaratıcı evresi, sizin yaratıcı evreninize dönüşmelidir nihayetinde.
         - Okuma bağımlısıyım. 'Nerelisin?' diye sorduklarında 'Türkçeliyim' derim. Benim ana yurdum Türkçe. Türk dilinin içine doğdum.

        * Alpay Kabacalı-
         - Kitapları ayrı bir evde oturuyor. Kendi evine birkaç dakika mesafedeki bu ev, kitapları için de Alpay Bey için de bir kurtuluş olmuş. Çünkü 2000'de alınan bu evden önce, kitaplar ahşap bir evde kirada oturuyormuş!
         - mecanin-i kütüp: Kitap delisi
               
        * Ayşe Kulin-
         - ... kitap çok toz tutan bir şey. Ben kitap yüzünden astım hastalığına yakalandım! Bir gün kütüphanemin önünde oturdum ve pat pat kitapları silktim, tozları çıksın diye... Ondan sonra da bütün o kitap kurtlarını yutup astım oldum!
         - Yazar olduğumdan beri imzalı kitap yollanıyor ama hayır, benim öyle meraklarım yok. Hatta bana kitap imzalatmak için kuyruklara girdikleri zaman şaşırıyorum. Allah akıl versin insanlara, Ayşe Kulin'e bir imza bastırmak için saatlerce bekliyorlar! Duygulanıyorum ama acıyorum da onlara, ne olacak ki bir imza alıp...
   
        * Güven Turan-
         - Amerika'daydım. Berkeley'de Selçuk Altun'un hep ballandıra ballandıra yazdığı Serendipity'ye gittim. Müthiş kitapları olan bir sahaf! Şöyle bir ünü var: müşteriye bakar ve beğenmezse, 'Sen buradaki kitaplardan anlamazsın' diyerek onu dükkandan kovarmış. Bana neredeyse yüzde elli indirim yaptı. Yani aldığım kitapları beğendi. Cins bir adam!
         - Belki Rönesans'ın en büyük beyinlerinden Erasmus'u anmanın tam zamanı. Şöyle der: 'Elime biraz para geçince kitap alırım, param artarsa günlük ihtiyacıma harcarım.'

        * Doğan Hızlan-
         - Ortaokul vs. anılarından hoşlanmıyor; ancak kitap okuyan, müzik dinleyen insanlarla ahbaplık edebiliyor.
         - On kez gittiğim bir evi hatırlayamayabilirim ama gördüğüm bir kitap kapağını, dinlediğim bir müziği unutmam. Seçici bir hafıza olmuşmuş bende.

        * Erol Üyepazarcı -
         - Korkmayınız Mister - Türkiye'de Polisiye Romanının 125 Yıllık Öyküsü (1881-2006) - Erol Üyepazarcı
         - Türkiye'de basılan ilk polisiye roman, Ahmet Mithat'ın yazdığı Esrar-ı Cinayat...
         - Evi, kitaba boğulmamış ama kitaptan geçilmeyen bir ev. Üyepazarcı, bulabildiği her dolabı değerlendirmiş. Buna banyo dolapları da dahil.

        * Efemera: gündelik yaşama ait ”ıvır zıvır” olarak nitelendirilebilecek kısa ömürlü küçük ve geçici belgeleri ifade eden bir tanımlamadır. Efemera koleksiyonu yapanlara da "efemerist" veya "efemera koleksiyoneri" denir.
  
        * Mehmet Güreli -
         - Tek bir iş üzerine yoğunlaşan insanları anlamıyor; okuduğunda yazmak, izlediğinde çekmek, dinlediğinde bestelemek istiyor.

        * Mustafa Duman -
         - Nasreddin Hoca Kitapları Açıklamalı Bibliyografyası (1480-2004) adlı kitabı, iddiası odur ki, konusunda şimdilik tek. Bu, sadece Mustafa Duman'ın değil, kitabı incelemiş uzmanların da paylaştığı bir iddia. Nasreddin Hoca ve 1555 Fıkrası adlı kitabı da öyle.

        * Naim Dilmener -
         - Ajda Pekkan'ın Japonca şarkı söylediği bir albümü varmış. Ajda Pekkan Japonca söylüyor! İnanılmaz bier şey, memlekette kimse bilmez Ajda Pekkan'ın Japonca kayıt yaptığı albümünün olduğunu.

        * Necdet Sakaoğlu -
         - Şu yarım Kuran'ı Kerim hikayesi ilginç: yıllar önce yaşlı bir hanım vermişti bana. Bir Kuran'ın yarısı! 'Teyze bunun yarısı nerede?' diye sordum. 'Ah evladım' dedi, 'mirasta paylaışdı!' Düşünebiliyor musunuz? Ölenin mirasçıları Kuran'ı Kerimi sırtından bıçakla kesip bölmüşler. Halı da kesilirimiş ya mirasta! Onun gibi...

        * Orhan Pamuk -
         - Evine gelen misafirleri ikiye ayırıyor: Manzaraya bakanlar, kütüphaneye bakanlar!
         - Kütüphanenizde etrafında en çok gezindiğiniz raflar hangi yazarlara ait?
         Borges, Dostoyevski, Thomas Mann, Proust, Garcia Marquez, Jean Paul Sartre, Tolstıy, Faulkner... Sayıları onu geçmez. Bu yazarlar hakkında Türkçe-İngilizce pek çok kitabım var ve her biri için yüz-yüz elli kitabım vardır.

        * Nuri Çolakoğlu -
         - Dünyanın en eski sigara paketlerinin görsellerini içeren bir kitabım var. 1880-1920 yılları arasında Batı'da çıkmış sigaraların yarısının Türk ismi taşıdığını biliyor musunuz mesela?

        * Vedat Türkali -
         - Sözcüklerin nasıl kullanılabileceğini en iyi şiir öğretir insana. Diyalogların nasıl kurulacağına şiir bilgisiyle karar verilir.
       

- Yazım-Basım Hatası -

        * Sf/ 39
         ... kitaplarına uzana geniş bir ilgi...

        * Sf/ 231
         fiansıma inandım.

        * Sf/ 261
         ... fiehir Tiyatroları'ndan emekli...
        
         fiimdi sadece...

        * Sf/ 269
         fiimdi de artık doksan yaşındayım...

                                                                                     11 Kasım 2013


Yazar Hakkında Bilgi=  Sema Aslan, 1978'de Berlin'de doğdu. Lisansını İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü'nde, yüksek lisansını ise Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Bilimleri Anabilim Dalı'nda yaptı. Öğrencilik yıllarında gazeteciliğe başladı; 1997-2007 tarihleri arasında Milliyet gazetesi bünyesinde yayımlanan Milliyet Sanat dergisi Kültür & Sanat sayfası, Milliyet Rehber ve Milliyet Kitap'ta muhabir ve editör olarak çalıştı. Sema Aslan, halen serbest gazetecilik yapıyor; Amargi feminist dergisini hazırlayanlar arasında yer alıyor.


Fotoğrafçılar--
Ercan Arslan: www.ercanarslan.com
Gökhan Çelem: www.arti90studio.com
Kapak tasarımcısı: 

Yavuz Korkut: www.yavuzkorkut.blogspot.com.tr


ARKA KAPAK –

Benim Kitaplarım, her biri kendi alanında nitelikli işlere imza atmış otuz kitapseverin kütüphaneleri arasında geziniyor. Elinizde, bu kitap bahanesiyle bir araya gelen şahsi kütüphanelerden kurulu devasa bir koleksiyon var.

Kimi, nadir kitap ve dokümanlardan oluşan, kimi bir araştırmacının düşünsel serüveninin yol haritasını yansıtan, kimi görsel ve işitsel materyali bütünleyen ama hepsi özgün ve işleyen kütüphaneler…

Belki de yıllardır peşinde olduğunuz o kitap, bu kitabın sayfaları arasında gizlidir…

ADALET AĞAOĞLU / ALİ POYRAZOĞLU / ALPAY KABACALI /AYŞE KULİN / CELAL ŞENGÖR
ÇETİN ALTAN / ELİF ŞAFAK / NEDRET İŞLİ / ENİS BATUR / ERDAL ÖZ-SAMİYE ÖZ
GÜVEN TURAN / GÖKHAN AKÇURA / HALİT REFİĞ / HALUK ORAL / İLBER ORTAYLI
İPEK ÇALIŞLAR / KOMET / MEHMET GÜRELİ / NAİM DİLMENER / NECDET SAKAOĞLU
NURİ ÇOLAKOĞLU / ORHAN PAMUK / PERİHAN MAĞDEN / SELÇUK ALTUN / SELİM İLERİ
ŞAKİR ECZACIBAŞI / TURGUT KUT / VEDAT TÜRKALİ / ZAFER TOPRAK / ZEYNEP SAYIN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder