8 Mart 2016 Salı

Bitmeyen Aşk - Pınar Kür * Kış Okuma Şenliği 2015-2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Kış Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 4. sırası: Kaç şenliktir listenize alıp alıp okuyamadığınız bir kitap.



Yeni bir kategori ve çok da hoşuma gitti:) 
Nedendir bilmem 'Bitmeyen Aşk' kitabına bir türlü elim gitmiyordu.
Kitap ilk olarak 'Yaz Okuma Şenliği - 2014' okuma listemdeydi. Listenin 13. sırası: 'Aynı zamanda çevirmenlik de yapan bir yazar tarafından yazılmış bir kitap' kategorisi dahilinde okuyacaktım ancak yetiştiremediğimden başlayamamıştım:)
Sonrasında da 'Güz Okuma Şenliği - 2014' listeme eklemiştim. Listenin 9. sırası: 'Yasaklanmış bir kitap' kategorisi dahilinde okuyacaktım ancak yine zaman yetmedi:)))




En nihayetinde okumuş bulunmaktayım:))) Açıkcası bu kadar akıcı bir okuma olacağını bilseydim hiç bu kadar ertelemezdim. Pınar Kür'ün okuduğum ilk kitabıydı. Kalemini beğendiğim için ilk kitap alışverişimde hemen bir kitabını daha aldım, burada.
Kitabı kayınpederimden almıştım. O da ikinci el olarak almış seneler önce. Bana geldiğinde kitap bu haldeydi:)))Bazı sayfaları sayfa sayfa ayrılmış şekilde okudum. İlk sahibinin ismi de sanırım Pınar. Kimi satırların altı çizilmiş. Birkaç el değiştiren kitapları okumayı da ayrı bir seviyorum. Çünkü her okuyanın ne kadar farklı yerlerinden etkilendiğini görebiliyorum. Misal, ben de çok farklı cümlelerin notlarını aldım:)
Her kitap her okuyan için gerçekten yeni baştan yazılıyor bence de. 
Kitabın ilk sahibi kitabın sonunu hiç beğenmemiş mesela:)



Oysa fazlasıyla beklenmeyen, belki azıcık espri katılmış ve olabilir bir son olduğunu düşünüyorum. Çünkü yazar onca sayfa boyunca zaten aşk, kadın, erkek ve ilişkiler üzerine gerekli gördüğü tüm sorgulamaları yapmış ve anlatmak istediklerini anlatmış. Sondan çok sona gelene kadar ele alınan farklı bakış açıları önemliydi bence.  O yüzden benim için yeterli bir son... 

Kitabın başka bir okuru tarafından alınan bir not daha:)




Kitap -halkın ar duygularını incittiği gerekçesiyle toplatılmış- olan zamanın yasaklı kitaplarından.



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:

Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Bitmeyen Aşk / Pınar Kür



BİTMEYEN AŞK
Yazarı: Pınar KÜR
Türü: Roman
Yayın Hakları: Can Yayınları
www.canyayinlari.com
-   1. Basım: Nisan. 1986, Can                 2. Basım: Ağustos, 1986, Can
-   534 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Birlikte yaşadığımız anları/anlar birbirine eklenir, dakika olur, dakikalar saatlere dönüşür, bir yerde sonsuzluğa varılır, ve o aslında bir tek andır/bunca yıldır bir an bile unutmadığımı sen de biliyorsun...

        * Yüreğimi bir uçurtmanın ucuna bağlayıp göklere salarcasına sevmiştim.

        * Heeeyt be, içim içime sığmıyor. İçimdeki bu kocaman davulu çalan kim? Yüreğime tüm bayramları, şölenleri salan kim?

        * Bir balık düşün Nilgün
         Takılacağı ağı özgürlük delmiş...

        * Ölümden korkmam ama / hep erken geleceğini bilirim...

        * Belki içinde bir tel kopmuştu...

        * Gözleri, hiçbir şey görmek istemezcesine durağan, belirsiz bir yere, belki de kendi içine bakıyordu.

        * Kitapta bahsi geçen kitaplar: (Prens Andrey) Savaş ve Barış - Tolstoy

         ... Lenin'lerle, Troçki'lerle, Marx ve Engels'ler...
          Çevrilmesi olanaksız Lautreamont'lardan, Sade'lardan, yeniden çevrilmesi gereken Baudelaire'lere, Elouard'lara...
         Kötülük Kol Geziyor - Jacques Audiberti
         Kinsey Raporu - Alfred Kinsey
          ... el altından Nazım'ları, sonra Saitleri...

        * Bir kirpik boyu bile uzaklaşmayacağım senden...

        * Gittin. Sen dinecek fırtınalardan değildin.

        * Akşamları koşa koşa döneceğim sana, elimde bahar dolu bir fileyle... Sen, denizleri durultan gülümsemenle kapıda karşılayacaksın beni. Gül yanağından öpeceğim.

        * Günlerimizi tespih taneleri gibi ardarda dizdiğimiz tüketici bir sabırla...

        * ... seninle oturup karşılıklı, bir enlem bir boylam sarılacağız dünyaya, o dünyada birlikte olacağız doya doya...

        * Gümbür gönlüm...

        * Gece olduğunda ne diye karanlığın rahatlığına sığınmaya çalışayım? Yıldızların aydınlığına koşuyorum.


        * Mutluluk, bir yerde mutsuzluğun anısı değil mi?

        * Bir şeyler var içimde, dünyalara bedel... Dünyalara sığmaz... Sığabilseydi gece neden yıldızlara bakaydım ki? Gözlerim biber...

        * Beni hep var saydığın için mi, kimi kez yok sayıyorsun?


^-^ KEDİLER ^-^

        * Okşamalarla, sevgi sözcükleriyle kandırılmış, yağmurdan, soğuktan içeri alınmış, sonra da hiç beklenmedik bir tekmeyle yeniden sokağa atılmış bir kediye benzetiyordu kendini... Yürüyüşünün boynu büküklüğünde bir ıslanmış kedi havası yok değildi.

        * Yüzünde, döktüğü sütü kimse farketmeden afiyetle yalayıp yutmuş bir kedinin sinsi mutluluğu vardı.


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 42
         ... fazla yalkaşmadan...

        * Sf/ 67
         Yoksan baştan beri...

        * Sf/ 72
         Yarım akşama...

        * Sf/ 302
         ... bir güce dö-
         sın...

        * Sf/ 336
         Cennnetin...

        * Sf/ 439
         ... dururken , o...
        
                                                                           MART 2016


 Yazar Hakkında Bilgi=  Havva Pınar Kür (d. 15 Nisan 1943, Bursa), Türk yazardır.
Annesi İsmet Kür, Türk dili ve edebiyatı öğretmeni, Azeri olan babası Behram Kür ise Fransızca ve matematik öğretmeniydi.[1] Lise eğitimini Robert Kolej'de tamamladıktan sonra lisans eğitimini Queens College ve Boğaziçi Üniversitesi'nde tamamlamıştır. Ardından Sorbonne Üniversitesi'nde Karşılaştırmalı Edebiyat üzerine doktora yapmıştır.
"Bitmeyen Aşk" adlı romanı "müstehcenlik" gerekçesiyle toplatıldı. İstanbul Üniversitesi Yabancı Diller okulunda ingilizce okutmanı oldu. Şu anda Bilgi Üniversitesi'nde Medya ve İletişim Sistemleri bölümünde öğretim üyesidir. 2013 yılı mayıs ayında Ankara Öykü Günleri kapsamında Onur ödülüne layık görülmüştür.
https://tr.wikipedia.org/wiki/P%C4%B1nar_K%C3%BCr

ARKA KAPAK –

Yarın Yarın, Küçük Oyuncu ve Asılacak Kadın romanları, Bir Deli Ağaç ve Akışı Olmayan Sular (1984 Sait Faik Armağanı) adlı öykü kitaplarıyla edebiyatımızın ustalarından bir olduğunu kanıtlayan Pınar Kür, bu son romanı Bitmeyen Aşk'ta 'aşk'ı tüm boyutlarıyla ve çok değişik, alışılmadık açılardan irdeliyor. Edebiyatın ve yaşamın en temel öğelerinden biri olan 'aşk'ı duygusal değil de akılcı bir yaklaşıla ele alıp taşıdığı tüm olasılıkları bir bir ortaya çıkarmayı denerken, 'klasik aşk romanı'nın konusunu olduğu gibi koruyor, ama içeriğini ve anlatımını altüst ediyor. Bunu yaparken, okur ve öteki kişilerle birlikte, 'yazar'ı da, romanın üç başkişisinden biri olarak, olayları keşfetme sürecine sokuyor. Bu 'yazar' Nilgün ile Sinan'ın öznel anlatılarını kendi nesnelliği ile dengelemek iddiasındaysa da, nesnelliğini her zaman koruyup korumadığı konusundaki son karar okurun olacaktır elbette.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder