15 Mart 2016 Salı

Kibrit Çöpleri / Murathan Mungan * Eskiden Okuduklarım -40-

Murathan Mungan'ın 'Şairin Romanı' benim için çok çok özel bir kitaptır. Sindire sindire okumuştum. Şiirsel anlatımıyla beni çok etkilemişti.

Şairin Romanı - Murathan MUNGAN



Üç Aynalı Kırk Oda kitabında ise 'Aynalı Pastane'yi çok başarılı bulmuştum.
ÜÇ AYNALI KIRK ODA * Eskiden Okuduklarım -5-


Paylaştığım diğer Mungan kitapları:

Aşkın Cep Defteri - Murathan Mungan

Kırk Oda / Murathan Mungan


KİBRİT ÇÖPLERİ
Yazarı: Murathan MUNGAN
Türü: Öykü
Yayın Hakları: Metis Yayınları
-   İlk Basım: Şubat 2011       İkinci Basım: Mart 2011
Kapak Resmi: İlke Kutlay, 2006
-   97 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * Buluş- Fotoğraf makinesinin geliştirilmiş bir modeli, dijital sinyalle beyindeki hafıza loblarından birine bağlanabiliyordu artık.
         Birinin bu makineyle çektiğiniz fotoğraflarını yırttığınızda, o kişi hatıralarınızdan, hafızanızdan da anında siliniveriyordu.
         Bir gün yanlışlıkla kendi fotoğrafını yırtacak oldu. Bir aynanın karşısında kilitlenmiş buldular onu. Bir daha kendisini hiç hatırlayamadı. Buluşu, boşluğu oldu.

        * Dünyada en zor şeylerden biri iyilikle baş etmektir.

        * Benim gerçeğime bu kadar yabancıyken, neyin bana iyilik olacağını nereden biliyorsun?


 ^-^ KEDİLER ^-^

        * Bir Amerika gezisinden dönüşünde bana armağan getirdiği 'kedi başı' biçimindeki bardak altlıkları...

                                                                  12 Ocak 2014


Yazar Hakkında Bilgi=  www.murathanmungan.com


ARKA KAPAK –

-takribi ve vasati kıpkısa öyküler-
En kısa hikâye parçasına an denir.
Bazı anlar bütün yaşamımızı belirler.
"Bütün yaşamımız" dediğimiz de o birkaç âna bakar aslında...
Bu yüzden yıllar sonra en çok hatırladıklarımız anlardır.
Gerisi bulanıktır. Geçmişi anlar berraklaştırır.


Defterimden...


Keyifli okumalarınız olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder