24 Mart 2016 Perşembe

Üzüm ve Diğer Şeyler - Yaşar M. Taşkale * Bahar Okuma Şenliği 2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Bahar Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.



Listenin 14. sırası: Hayvanların ana karakterlerden biri olduğu bir kitap.
Instagram'da görür görmez bayıldım kitaba:) Kapağındaki tatlı mırkkların Yeşar'la tatlı mı tatlı diyaloglarını okuyorsunuz kitap boyunca. Esprili, fıkra tadında atışmalar, diyaloglar...
Ayrıca mırkkların fotoğrafları da ayrı bir görsel şölen ^-^
Ben tabii ki kocaman sevdim kitabı:)
Instagram sayfalarından bu mırkkları takip edebilirsiniz: 
https://www.instagram.com/uzumvedigerseyler/



Kitaplığımdaki kedili kitaplar videolarımı izlemek ve dinlemek isterseniz:

İlk Kitap Videom ♥ ^-^ ♥

Kedili Kitaplar ♡2♡ videom yayında ^-^

Mevcut videolardan sonra aldığım kedili kitaplar içinse buraya, oraya, şuraya, buraya,şuraya ve oraya ve buraya lütfen:)





ÜZÜM ve DİĞER ŞEYLER
AVZINI MI ISIRIYIM İLLA?
Yazarı: Yaşar M. TAŞKALE
Yayın Hakları: Artemis Yayınları
-   1. Basım: Ocak 2016
-   374 sayfa



Kitaptan Alıntılar;

        * - 'çocuk çok hasta yaşar.'
         - aaa! Nesi var?
         - 'vicut sıvısı yüz omuş.'
         - ovvv! Başka?
         - 'ateş elli otuz, damarlarda temassızlık var.'
         - ne yapıcaksın peki?
         - 'biraz yalıycam, düzelmezse biraz daha yalıycam.'
         - oldu madem.
         -'tamam madem.'

        * - 'çok üşüyoruz yaşar, sobanın kademesini yüz yapar mısın?'
         - kademe mi?
         - 'üstümüze de bartaniye ver, evet.'
         - veriyim bari, n'apıym.
         - 'tükemeç.'
         - bu ne diyo?
         - 'tükürcekmiş.'
         - 'tüfü!'

        * - üzümcüğüm, çok güzelsin.
         - 'teşekkür ederim, o benim kendi güzelliğim.'
         - aynı zamanda kadirşinas bir kedisin.
         - 'tabii, onlar da benim şeyliklerim hep.'
         - kırk bir kere maşallah.
         - 'bokumu ye inşallah!'

        * - 'valla sana bişey diyim mi yaşar, öyle böyle bilmiyorum ama benim aklımda hala soru işaretleri var.'
         - ne konuda?
         - 'o tam belli deyil işte.'

        * - 'en iyi dna testi, deyil mi yaşar?'
         - hayırdır?
         - 'ben miyim diye?
         - kim sen misin diye?
         - 'ben.'

        * - kilo mu verdin sen?
         - 'yooo, oturuyom burda.'


                                                                                     MART 2016



 Yazar Hakkında Bilgi=  Yaşar M. Taşkale, 1978 yılında, İstanbul'da doğdu. Öğrenim hayatını yine bu şehirde geçirdi ve İstanbul Üniversitesi'nde felsefe okudu. Müzisyenlik, yazılım danışmanlığı ve proje yöneticiliği yaptı. Yazar, İstanbul'da yaşıyor.


ARKA KAPAK –

Üzüm ve Diğer Şeyler

-"valla yaşar sormadan edemiycem artık."
- etme canım, sor.
-"hani ben camdan düştüm ya küçükken."
- evet.
-"sonra kayboldum ya sokakta."
- eee...
-"onu diyorum işte, n'oldu, bulundum mu?"

Bir kedi sebepsiz yere yüzümüze bakarken içinden geçirdiği bir şey var mı?
Yahut onlara gayriihtiyari bir şeyler söylememiz, aslında ruhsal bir ihtiyacımızı mı karşılıyor?
Buna benzer soruların elbette bilimsel bir cevabı olmalı. Ancak sanırım ben bu cevapları bir kenara bırakıp kedilerin de bizler gibi düşündüğüne ve konuştuğuna inanmayı tercih edenlerdenim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder