5 Mayıs 2016 Perşembe

Ela Gözlü Pars Celile - Osman Balcıgil * Bahar Okuma Şenliği 2016

Sevgili Pinuccia'nın düzenlediği 'Bahar Okuma Şenliği' okuma listeme buradan ulaşabilirsiniz.

Listenin 7. sırası: "Kadın" temalı bir kitap.


Nazım Hikmet'i çok sevdiğimden hakkındaki kitapları da büyük bir iştahla alıyorum ve okuyorum.
Bu kitapta Nazım Hikmet'in annesi Celile'nin hayatının detaylarıyla birlikte Nazım Hikmet'in hayatının da dönüm noktalarını okuyoruz. 
Yahya Kemal'in hem aşkına sahip çıkmamış olması hem de Nazım Hikmet'in haksız yere yıllarca hapiste yattığı sürenin sonundaki kampanyaya dahi duyarsız kalması anlaşılır gibi değil... 
Bence kitaba adını vermeyi bile hak etmiyor şiiri... 'Ela Gözlü Pars'
Kitap içeriği sebebiyle ilgimi çektiğinden seri bir şekilde okudum.
Bu kitapla birlikte eş zamanlı olarak 'Piraye'ye Mektupları' okudum. Paylaşımıma buradan ulaşabilirsiniz. 


Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:
Okuma Halleri, Fotoğraflarla - Ela Gözlü Pars Celile / Osman Balcıgil



ELA GÖZLÜ PARS CELİLE
Yazarı: Osman BALCIGİL
Türü: Roman
Yayın Hakları: Destek Yayınları
www.destekyayinlari.com
-   3. baskı: Haziran 2014 (5000 adet)
Kapak Tasarımı: İlknur Muştu

-   416 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

* Akaret, kiraya verilerek gelir kazanılan ev, dükkan gibi konutlara denir.
* Ne yazık ki mutsuzluk, mutluluğun ikiz kardeşidir!
* Yollarda kalan gözlerimin nurunu yordum
     Kimdir o, nasıldır diye rüzgarlara sordum
     Hülyamı tutan bir büyü var onda diyordum
     Gördüm: Dişi bir parsın ela gözleri vardı.
                                               Yahya Kemal Beyatlı
* Şöyle yazmıştı Nazım:
(Yahya Kemal'e) - 'Muallim olarak girdiğiniz bu eve, babam olarak giremeyeceksiniz.'
* Köy yanarken, deli saçını tararmış.
* ... bizi tanıyan her insanın dünyadan çekilmesiyle, biraz daha azalıyormuşuz.


 ^-^ KEDİLER ^-^

        * ... süt dökmüş kedi gibi geri çekilmiş...

        * Nazım Hikmet-
         Yahya Kemal Bey şiirlerimden birini okumak istedi. Ben de yakınımda olduğu için Samiye'nin kedisine yazdığım şiiri gösterdim.
         ... Peki ne dedi hocan? 
         Uyuz kedi için bile bu kadar güzel bir şiir yazdıysam, bende umut var demekmiş.


                                                                           NİSAN 2016


Yazar Hakkında Bilgi=  http://www.osmanbalcigil.com/


ARKA KAPAK –

Osmanlı'nın en güzel kadınlarındandı. Saray ressamı Fausto Zonaro'nun rahleyi tedrisinden geçti. Paris ve Roma'da eğitim gördü. Adını resim sanatına altın harflerle yazdırdı. Padişah hafiyeleriyle, Balkan çetecileriyle, İttihat ve Terakkicilerle boğuştu... Korku nedir hiç bilmedi! Gönlünü kendinden dört yaş küçük olan Yahya Kemal'e kaptırdığında evliydi, iki çocuğu vardı. "Ela gözlü pars" diye şiirler yazdı ünlü şair onun için. Güzel kadın, hayatında ilk kez bulutların üzerinde uçtuğunu düşündü. Aşkı uğruna eşini, evini terk etti! Maalesef, onu taşıyabilecek büyüklükte bir yüreğe sahip değildi şair. Onu yarı yolda bıraktı, sıvışıp kaçtı. Çok üzüldü, kahroldu ama yıkılmadı ela gözlü pars. Aynı çocuk iki kere doğurulabilir mi? Doğurdu Celile! Oğlu Nâzım Hikmet yirmi sekiz yıllık hapis cezasının on ikinci yılında ölüm orucuna başlayınca, bir panter gibi ileri atıldı ve büyük şairi, ölümün kıyısından çekip aldı. Bir solukta okuyacaksınız. Tıpkı öteki Osman Balcıgil romanlarını okuduğunuz gibi...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder