11 Ağustos 2016 Perşembe

Solgun Orospu Kırmızı - Ayşe Akaltun

'Solgun Orospu Kırmızısı' Ayşe Akaltun'un ilk kitabı. Benim okuduğum ikinci kitabı:)
Paylaştığım öykü kitabına göz atmak isterseniz:

Hüzünlü Kadınları Seviniz - Ayşe Akaltun



Öykülerini sarsıcı ve etkileyici buluyorum. Ayrıca özellikle belirtmek istiyorum ki; iki kitabının da bence kapak tasarımları çok başarılı.


Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:


SOLGUN OROSPU KIRMIZISI
Yazarı: Ayşe AKALTUN
Türü: Öykü
Yayın Hakları: Artshop Yayınları
-   1. Basım, Nisan 2011
Kapak Resmi: Selma Akaltun
-   87 sayfa


 Kitaptan Alıntılar;

        * Kendi duygularımı rafa kaldırdım. Onlar orada tozlanırken...

        * Geçmişime dönmek için ne kadar yürümem gerekiyorsa o kadar yürümeye razıyım.

        * Yüksek topukları yabancı bir organ gibi algılıyordum; üçüncü bacak, sırtımda bir kol, alnımda bir burun.

        * 'İsminizi alabilir miyim?'
         Benim olan bir şeyi, hele yirmi altı yıldır taşıdığım ismim, niye ona verecektim ki?
         'İsmimi söyleyebilirim: Bahar Tuna.'
         Sesimdeki imayı anlamadı bile.

        * Biliyor musun sana niye Bahar ismini verdim? Doğduğun gün kar fırtınası vardı. Yollar kapalıydı, anneni hastaneye zor yetiştirdik. Neredeyse dayanamayıp yolda doğacaktın. Seni kollarıma verdiklerinde çiçekler açtı içimde. Yıllardır da hiç solmadı. Kendi kendime benim kızıma yakışsa yakışsa Bahar ismi yakışır dedim. Bana baharı getirdiğin için ismin Bahar.

        * Küçük bir umut buluyordum, şiirler koşuyordu içimde.
  
        * Yüzüne bakıyorum, Picasso tabloları gibi; yüzündeki her şey yer değiştirmiş.


^-^ KEDİLER ^-^

        * Benim kolumda da kedilerin dokuz canlı olmalarına gönderme yapan, yaşadığım üç hayatı temsil eden kedi dövmeleri var.

        * Kuyruğu sıkışmış kedi gibi tısladım.

        * 'Bir kedi almalıyım' diye geçiyordu aklımdan, yeni eve, yeni hayata yakışacak bir kedi.

        * Bir sokak kedisini benimle yaşamaya ikna edemedim.

        * Aslında yavaş yavaş her şeyden vazgeçtim. Menekşeyi sulamaktan, eve yerleşecek bir kedi aramaktan...

        * Evinde pek çok kedi ve çiçek bakıp, dışarıyı cehennem zanneden bir kadın olacaktım.

        * Bütün çiçekleri kurutan, hiçbir kedinin sevmeyeceği, ölümüne yalnız adamların bile başını kaldırıp bakmayacağı bir kadın.

        * Prensesle Külkedisi arasında bir yerde kaldım ben.

                                                                  Haziran 2016


 Yazar Hakkında Bilgi=  Ayşe Akaltun, Artvin'de doğdu.
Öyküleri Notos, Sözcükler, Öykü Teknesi, Deliler Teknesi, Koridor, Özgür Edebiyat, Kül, Karşın, Lacivert, Çün, Dünyanın Öyküsü, Roman Kahramanları dergilerinde yayımlandı. 2008 yılında Ümit Kaftancıoğlu öykü yarışmasında ikincilik ödülü aldı. Aynı yıl Yılmaz Güney öykü yarışmasında ve Madenci Öyküleri öykü yarışmasında öyküleri kitaba girmeye değer görüldü. 2010 yılında ise Behiç Erkin öykü yarışmasında birincilik ödülü aldı.
Solgun Orospu Kırmızısı, yazarın ilk kitabıdır.


ARKA KAPAK –

İlk kitabındaki öyküleriyle belli temaların, belli karakterlerin yazarı gibi görünüyor Ayşe Akaltun. Onun öyküleri kimi zaman 'baba'yı, kimi zaman 'sevgili'yi anlatsa da, aslında uyarıcı ve yakıcı biçimde hep kadınları anlatıyor denebilir. Birinci kişinin ağzından öykülenmiş biçimiyle, yalın biçemiyle, kısa cümlelerle kurulmuş diliyle aşk, yalnızlık, iletişimsizlik gibi kadına, erkeğe, insana özgü durumları ve temaları anlatmakta ısrar eden bir öykücüyle karşı karşıyayız. Kendi bakış açısıyla, sesiyle, kelimeleriyle ve içtenliğiyle elbette. ""Yorgun Uyanan Kadınlar"", ""Sayıklamalar"", ""Biraz Çocuk Kalsaydım"", ""Işık Benekleri"" ve ""Cam Bilyeler"" adlı öyküleri bundan sonra yazacağı öykülerde durumların, temaların ve anlatım tekniklerinin çeşitleneceğine ilişkin ipuçları veriyor.Solgun Orospu Kırmızısı, iyi bir öykücüyü haber veren bir kitap.-Özcan Karabulut-

         ...
         Bu arada yeni sokaklar gezdim, kimsenin giymeyeceği yeni terlikler aldım, menekşelerden birini kurttum, bir sokak kedisini benimle yaşamaya ikna edemedim, paspasımdaki yazıya kimse basmadı, evde camın önündeki koltuk hariç bütün eşyaların yerini neredeyse her gün değiştirdim, Korkuyu Beklerken'i okuyıp evde şifreli notlar aradım, orospu kırmızısı yağmurluğumu hiç giymedim.
         ...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder