12 Nisan 2018 Perşembe

Siyah Kar Küfü - Fırat Mehmet Eroğlu

Fırat Mehmet Eroğlu edebiyatımız adına önemli ve değerli bir kalem.
'Kırk Kırık Söz' kitabını okuduğum zaman çok etkilenmiştim. Kitapla ilgili paylaşımımı buradan okuyabilirsiniz. Bunca yıl gecikmeli okumak da benim ayıbım.
Bir heves son çıkacak kitabını bekledim ve çıkar çıkmaz da hemen kitaplığımın sakinleri arasına kattım. Paylaşımıma buradan bakabilirsiniz. Bir arkadaşım ısrarla kitabı okumak istediğini söyleyip aldı ve nice hayalet olan kitaplar kervanına katıldı. O gün bugündür kitabı bir daha görmedim:) Sanırım tekrar alsam iyi olacak çünkü blog paylaşımı bile yapamamıştım.


Kitabın ilk sayfasını okuduğunuz anda zaten sizi farklı ve sürükleyici bir kurgunun karşıladığını hissediyorsunuz. Sonrasında bitmeden bırakamayacağınız garanti! Okudukça okumanın tadına vardıran bir kitap. Bulduğunuz an alın derim...


SİYAH KAR KÜFÜ
Yazarı: Fırat Mehmet EROĞLU
Türü: Roman
Yayın Hakları: EA Yayınları
-   Yaz 1993
Kapak Tasarımı: Necmi Banışta
-   103 sayfa




 Kitaptan Alıntılar;

        * Gün gelir anılar da buzla kaplanır, bellek de donar.

        * Önemsiz, silik, gelişigüzel hatta olağanaltı...

        * ... yaz sıcaklarıyla kavrulan otların rengindeki saçları?

        * Elinde gülen, bana kucak açan, çiçek yüzlü bir mektup.

        * Gözleri, kıyısında onsuz yaşadığım gölün yağmur içmiş suları, üstüne çiy düşmüş yaban otları, mavi çam ormanı güzelliğiydi.

        * Dünyanın üstünde çok fazla ceset vardı, çok fazla.

        * Her aşa kaşık olmasan olmaz sanki.

        * Sustum. Düşlerimi çiğnedim. Düşler! Ruhumun güneşiydiler, içimin sızısıydılar. Sürgünlük ve gurbetlik acısı kadar derin, sabah güneşi gibi aydınlık, duru, akşam güneşi renginde sevda yüklü, öğle güneşi büyüklüğünde sıcaktılar. Onlarsız hiçbir şeyin tadı tuzu yoktu. Onlar başka başka yaşantılara uzanan yollardı. O yollarda dolaşmak kısırlaşmış yaşamda bir başka yaşamaktı. İkide bir kesintiye uğrasalar da birer özgür dünyaydı düşler...

        * Hiçbir şeyin hiçbir tanığı kalmamıştır artık.

                                                                  Eylül 2017


Yazar Hakkında Bilgi=  Fırat Mehmet Eroğlu, Abbas ile Havva'dan olma, bin dokuz yüz elli beş doğumlu, Diyarbakır nüfusuna kayıtlı, okur yazar, yersiz yurtsuz...

Siyah Kar Küfü, geçen yıl yayımlanan Kırk Kırık Söz'den sonra gelen ikinci yapıtıdır.
Sırada Sularını Arayan Irmaklar var.


 ARKA KAPAK –

         Her şeyin canına okudum. Her şeyin defterini dürdüm. Az sonra noktayı koyup bu yazının da defterini düreceğim geriye bir nokta kaldı, yeraltındaki adam ve elinin altındaki tabanca.
         Ben şimdi ne yapayım?



Defterimden...


Okuma halleri...


Keyifli okumalarınız olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder