17 Mayıs 2018 Perşembe

Nasıl Mısın İyi Misin? - Edita Morris

* Nasıl mısın İyi misin? ve Mutlu Gün adında iki uzun öyküden oluşuyor kitap.
İsminin çok enteresan olduğunu düşünüyorum.
* Kitaba ismini veren öykü çok sarsıcı. Mutlu Gün ise ilk öykünün gölgesinde kaldı diyebilirim. Pek etkilemedi beni.
* 'Nasıl mısın İyi misin?' Jamaika halkının maddi - manevi çaresizliğini, maruz kaldıkları aşağılanmaları işliyor. Ve ırkçılığın boyutlarını gözler önüne seriyor. Oldukça etkileyici bir kurgu. Gerçeğin kurguyu bile acıtan yanları...



Okuma halleri fotoğraflarıma bakmak isterseniz:
Okuma Halleri, Fotoğraflarla * Nasıl Mısın İyi Misin? / Edita Morris




NASIL MISIN İYİ MİSİN?
Yazarı: Edita MORRIS
Türü: Öykü
Yayın Hakları: Cem Yayınevi
-   İstanbul, 1974
Çeviri: Ülkü Tamer
-   123 sayfa


Kitaptan Alıntılar;

        * ... her gün açlıktan on bin çocuk ölüyormuş dünyada. ... Ben üzülüyorum, bu gece on bin çocuk ölecek, yarın da on bin çocuk ölecek, üzülüyorum, neden herkes üzülmüyor?

        * Zenciler gülümsemelidir, yoksa beyazlar onları işe almaz.

        * ... Amerika'dan gelmiş konuklardır, yönetici kadın dedi ki, sakın konuklara değme, zenciler kendilerine değerse kendileri kızarlar, dedi. Zenci hizmetçiler beyazlara değmemelidir, dedi, garsonlar da.

        * Jamaica'lıların koridorda dolaşması yasaktır, koridorda şunlar bulunmaktadır: halılar, ışıklar, çiçekler, beyazlar.

        * ... biz denize giremeyiz, yasaktır, çünkü temiz suyu kirletmekteyiz.

        * Düşümde şunu gördüm: beyaz olmuştum. Güzeldi.

        * Darly dansetti... Darly'nin ayaklarında çalgı var, müzik var.


- Yazım-Basım Hataları -

        * Sf/ 11
         ... dişlreime...

        * Sf/ 55
         ... kırmıız fenerler...

        * Sf/ 60
         Artık kazan odası korkmuyordum, fare ölüsü kokmuyordum...

        * Sf/ 71
         ... yüzme elbibesini...

        * Sf/ 84
         ... eli yaşındaki...

                                                                           Eylül 2017


Yazar Hakkında Bilgi=  Edita Morris, eserleri 32 dile çevrilmiş ünlü bir İsveçli romancıdır. Daha geniş bir okur kitlesine ulaşmak için İngilizce yazmaktadır. Çağımızın çeşitli sorunlarıyla yakından ilgilenen Morris'in Vietnam'a Sevgiler, Hiroşima'nın Çiçekleri ve Hiroşima'nın Tohumları adlı romanları daha önce ülkemizde yayımlanmıştı.


ARKA KAPAK –

Nasıl Mısın İyi Misin ve O Mutlu Gün, yazarın son eserleridir; dünyada ilk olarak Türkiye'de yayımlanmaktadır. Jamaica'daki 'siyah-beyaz' sorununu ve dünyamızı bekleyen açlık tehlikesini büyük bir ustalıkla veren bu romanlar, yakında başka ülkelerde de bir arada yayımlanacaktır. 


1 yorum:

  1. İsmini hiç duymadığım bir romancı olduğu için utandım doğrusu.. Okumak isteyeceğim bir öykü kitabı not alıyorum

    YanıtlaSil